Saturday, June 2, 2012

Hearing Aid Yasmeen Hilang

Kalau nak dikirakan, citer ni dah boleh dianggap basi becoz dah hampir sebulan dah ia berlaku. Nak dijadikan cerita :
Pada 8hb Mei 2012 yg lepas, hari itu adalah hari appointment dengan Terapi Carakerja, sebelum masuk kereta pagi tu ummi dah make sure yang Yasmeen pakai hearing aid tu. Maka selepas hantar Aidil & Farah ke sekolah ummi pun teruskan perjalanan ke hospital. Di sebabkan ummi & Yasmeen sampai ke klinik OT tu awal dalam pukul 8.00am, maka cik terapis terus mencari kad Yasmeen dan kami dipanggil masuk ke bilik PEAD1.

Actually masa masuk tu, Cik Terapi ada bertanya, "dia pakai dua belah ke?" sambil memegang telinga Yasmeen. Ummi dengan confident nya menjawab "ha'a... dia pakai dua-dua belah", tanpa ada perasaan nak tengok sendiri.

Sesi soaljawab & assessment pun dijalankan, kami habis awal, dalam kepala ummi lepas pergi hospital ummi nak ke Klinik Kesihatan Seksyen 19, untuk buat rawatan pergigian. Di sebabkan parking yang limited kat Klinik Kesihatan tu maka ummi decided to parked aje dalam kawasan Dewan MBSA Sek 19. Dalam perjalanan dari hospital ke K.K Yasmeen start tidur, so untuk ke Klinik kene la menyeberang jalanraya.
Terliuk-liuk kepala Yasmeen di bahu ummi, kejap ke kiri, kejap ke kanan. Tapi sebabkan niat nak ke Klinik Gigi dah lama diplan, ummi kuatkan semangat dukung Yasmeen ke tingkat 1 klinik tu, last-last, nurse kat kaunter cakap , klinik untuk outpatient dewasa, setiap hari khamis jer. huwaaaa.... letih makcik!!!

Kene lagi dukung Yasmeen yang tengah tidur dalam panas-panas tu menyeberang sekali lagi jalanraya tu. Bermandi peluh dibuatnya.

Memandangkan kami dah takde apa-apa urusan lagi, ummi ingat nak masuk ofis awal, jadi ummi pun hantarlah Yasmeen ke rumah babysitter. Sampai di rumah babysitter Yasmeen dah terjaga, selepas kiss dia banyak-banyak ummi tinggalkan Yasmeen.

Sedang ummi buat kerja, tetiba dapat sms from babysitter , terkejut beruk ummi bila dia tanya "mana alat belah kanan Yasmeen?" huwaaa... time tu ummi dah cuak! Ummi minta dia check dulu kat kawasan rumah dia. Then ummi pulak pikir-pikir & ulang tayang balik dari first time sampai hospital - ke kereta - klinik - rumah babysitter.

Kakak babysitter tu sms lagi, konfem tak jumpa. Ummi terus call kedai hearing aid yang selalu kami pergi untuk servis alat tu, ummi cuba tanya-tanyakan harga terbaru untuk model yang sama yang Yasmeen sedang gunakan sekarang. Okey ummi dah pening, hilang mood, hilang selera nak makan lunch... hilang segala-galanya, tapi ummi positif, ummi percaya, setiap yang terjadi itu ada hikmahnya. Ummi redha. Allah sedang menguji kita nak.

Ummi jugak terus hubungi Puan Farah, Audiologist yang handle kes Yasmeen di HTAR, sebab keesokannya kami ada appointment dengan nya, so, esok discuss lebih lanjut lagi macam mana nak buat. 16hb Mei nak kene pergi ke ENT Sungai Buloh pulak.. :'( Harap-harap ada berita baik untuk Yasmeen especially.

Dalam firasat ummi kuat mengatakan maybe alat itu jatuh semasa melintas jalanraya , sebab masa tulah kepala Yasmeen terliuk-liuk kekiri kekanan, arghhh... takmo dah pikirkan... sakit kepala ni bila dipaksa-paksa mengingatkannya & lebih takut lagi bila memikirkan H.A itu dilenyek oleh tayar kenderaan yang lalu lalang.

2 comments:

  1. mcm mana dah settle ke blom hearing yasmen

    ReplyDelete
  2. belum setel lg.. ada 2 opsyen.. tunggu surat tabung bantuan perubatan @ loan dgn hosp sg buloh sampai operation implan... mak pening.. biarlah masa yg menentukannya.. yg mana awal; itu kita ambik

    ReplyDelete