Friday, January 6, 2012

Hypertension

Hari ini merupakan

hari Jumaat pertama dlm thn 2012. Alhamdulillah aku masih boleh menghirup udara di mukabumi ini. Walaupun telah beberapa hari aku pulih dari sakit-sakit hari tu, aku still berjaga-jaga. Walaupun sakit kepala & belakang tengkuk sudah beransur hilang aku masih tak puas hati, lalu pkl 11:00 aku cabut pergi ke inhouse clinic untuk mendapatkan kepastian.

Bila doktor tanya 'kenapa?' aku terus ceritakan apa perasaan aku pada tubuh badan aku. And I was in shocked .... tak sangka blood pressure aku naik ke 150/90!!

Aku dah agak dah jugak sejak aku rasa semacam kelmarin. Tu lah gunanya baca emel n internet bnyk2. So aku dah boleh predict awal awal penyakit yang sedang kita lalui. Doktor kasi ubat Ponstan untuk hilangkan sakit belakang tengkuk tu. Alhamdulillah sebiji tu aku boleh bertahan sampai saat aku menulis entry ini. Ya Allah sihatkan lah tubuh badan ku ini.Amin.

Aku bajet STRESS adalah sebabnya. Aku terlalu memikirkan banyak benda sehingga semua aku nak selesaikan serentakkkk. Oh hai... minggu depan mengadap doktor lagi utk monitor bacaan "bp". Wish me luck.... okeh?! ;)

Published with Blogger-droid v2.0.2

No comments:

Post a Comment