Tuesday, December 20, 2011

Fasa Pertama

Alhamdulillah, Jumaat lepas 16hb Dis 2011, lebih kurang pukul 9:30 malam buyer yang nak beli rumah kami datang bersama-sama dengan lawyer mereka & ejen hartanah En. Peter.

Well, setelah semak S&P & jelas dengan semua perkara yang dipersetujui maka kami berempat telahpun menuruntanda-tangani perjanjian. 

Maka tugas seterusnya adalah mengunjungi pejabat tanah untuk melepaskan/menukar hak milik.

Kat sini saya nak ingatkan, jika anda ingin membeli harta tanah yang dilabelkan sebagai "Rezab Melayu", maka silalah bawak GERAN, S&P dan yang paling penting ialah SURAT BERANAK & I.C, bila berurusan dengan Pejabat Tanah, sebab-musabab diorang nak Surat Beranak ni agaknya diorang nak memastikan hartanah itu tidak dijual pada yang tak berhak. Kalau difikirkan memang ada logiknya la. Memandangkan buyer kami tadi tak bawak surat beranak & geran, maka next week la diorang pergi, jadi form tu kami ambik dulu untuk setel part weols pulak.

So, now dah fasa untuk menyetelkan penukaran sekolah anak-anak pulak, then nak cari contractor untuk buat tiles, kitchen cabinet & grill... sempat ke nak setel semua ni dalam masa sat hari?? sebab esok jer cuti yang kami ada.
 

Moga mudah-mudahan segalanya berjalan dengan lancar esok. Amin~

1 comment: