Sunday, October 9, 2011

Aku Dulu Pun Sorang Pelakon

Tujuan aku buat entry ni bukanlah sekadar untuk "me-riak" okey...

Actually masa tengah searching-searching kat youtube lagu saripah aini tu, mata aku tertarik-tarik membaca Tajuk sebuah lagu yang suatu masa dulu aku pernah melakonkan satu watak yang boleh dikirakan PELAKON UTAMA tau, bukan sekadar sandaran atau mak macak... :))

Okey lagunya ialah "RATAPAN SI ANAK TIRI" nyanyian Emilia Contessa, alah penyanyi veteran Indonesia tu.

Berbalik kepada cerita menjadi pelakon, hahaha...
masa tu aku baru darjah 3, dan walaupun umur dah 9 tahun, fizikal aku macam budak umur 8 tahun, comei kan? wahahahah 

That time, aku masih bersekolah di Sultan Alam Shah 2, PJ. Itulah sekolah rendah pertama yang aku jejak. Elok masuk darjah 5, aku dah kene pindah sekolah, sebab mengikut mak & abah duduk di rumah baru kami.


Hurmm.., yang aku ingat Cikgu BM aku suruh aku berlatih drama kat dewan, dalam seminggu dua lah jugak weols giat berlatih. Tapiii... aku memang suka sangat berlakon, sebab latihan itu, ikut suke cikgu je bila dia nak buat. Tengah sedap-sedap belajar, tetiba ada pengawas akan datang ke kelas minta kebenaran cikgu untuk bawak aku ke dewan... :D

Oh? lupa nak citer, my role masa tu was SI ANAK TIRI , okeh.. anak tiri... dah memang sah-sah aku lah HEROIN dalam citer tu... ahaha...

Tapi yang sangat best,adalah apabila ada cikgu yang bagi feedback, ada parents & teachers nangis tengok aku kene "dera" dek mak tiri & anak dia...
huwaaa... bangga siot!! Lakonan aku berjaya & aku sangat menjiwai watak, boleh? muhuhu... haduii...kenangan yang tak boleh dilupakan... tapi aku tetap lupa, pementasan tu untuk apa...adakah untuk sambutan Hari Guru? Hari Ibu, Hari Anugerah Cemerlang or whatever lah..


Ini lah dia video lagu tu... cuba korang bayangkan aku berlakon berdasarkan bait-bait lirik tu... selamat berangan!!!
:D







No comments:

Post a Comment