Tuesday, September 27, 2011

Audio Session 26-Sep-2011

Assalam,

Pagi ni Yasmeen & ummi ada temujanji dengan Pn.Farah di Klinik ENT Hospital Klang, pukul 8.00 am plak tu. So, kenelah bersiap awal-awal.


Pukul 6.30am ummi dah kejutkan Yasmeen untuk mandi! Bagus tau anak ummi ni, mandi pagi memang tak bermasaalah, Yasmeen memang suke mandi. Siap gosok gigi bagai...


Lebih kurang pukul 7.05am, weols together-gather duduk dalam car, baca semua doa, doa naik kete, doa penggerak & zikir apa yang patut...


Masa melepasi selekoh dari lorong rumah kami, jalan adalah sangat clear, tapi dari arah bertentangan, kereta memang banyak, maklumlah, ada yang hantar anak sekolah, ada yang nak pergi kerja dan bla..bla...bla..


Actually masa ummi tengah drive tu, ummi sedang berfikir & ummi kurang fokus pada jalanraya...masalah hal peribodi haritu masih berlegar-legar dikepala hotak ummi, tipulah kalau ummi boleh lupakan macam tu aje, sedikit sebanyak pasti ummi kene pikirkan macam mana nak get rid of it.


Rupa-rupanya sedang ummi mengelamun & memandang Yasmeen, ada kereta dari arah bertentangan sedang cuba memotong barisan, Ya Allah! mujurlah ummi perasan, kereta tu pulak, orang depan & belakang memang tak kasi ruang untuk dia menyelit, so nak tak nak ummi kene lah balas stereng untuk ke tepi bahu jalan sedikit. So, jadinya 3 kereta diatas 2 lane.. hambekkk kau!


Syukur Alhamdulillah... tiada apa-apa yang berlaku. Ini semua pertolongan dari Allah, agaknya kalau ummi still tak ferasan, apakah yang akan terjadi?? lu pikir lah sendiri... (tagline nabil la plak)


Meneruskan perjalanan seperti tiada apa-apa, sampai di parking hospital terus menyelinap masuk, kali ni ummi malas nak panjat parking lot yang bertingkat-tingkat tu... ummi just parked kat bahu jalan, asalkan mudah untuk orang keluar masuk & tak mengganggu lalulintas.


So, berbalik kepada sesi audio, hurm... cemana nak cakap erk? okay secara ringkasnya... "Yasmeen takde mood nak buat & fokusnya sekejap", bila dipakaikan earphone tu, muka dia ada ala-ala seposen, bila bunyi dihasilkan dia buat dek... nak jugak Pn. Farah bantu dia letakkan blok kayu tu. Yang berjaya dia buat hanya 3 ketul blok je. Lepas tu suka hati dia jer nak susun macam mana.


Tapi kali ni buat telinga kanan je dulu, sebab yasmeen tak beri kerjasama.
Dia nak berpangku lah, nak mainan lain lah... 

Maka, 3 cara untuk dapatkan result tu, dengan menggunakan fungsi bunyi & visual .. bila bunyi dihasilkan, visual "harimau akan berpusing-pusing" di bahagian yang sepatutnya yasmeen respon., dan ini BERJAYA!


Cara lainnya, menggunakan suara dari mulut Pn.Farah sendiri, Pn. Farah menghasilkan bunyi "AAA... AAA" , yasmeen kene dengar & masukkan blok itu dalam tray... , yang ni pun 2 kali je lepas, lepas tu dia susun blok tu macam rumah flat ... punah harapan nak dapat result tu.. hehee...


Pn. Farah kata, tahap telinga kanan yasmeen ,setelah dibuat test, which is OK, apabila dia memberikan respon & hasil respon itu berada didalam kawasan yang ditandakan dengan BOLD color.


Ummi dah takde idea nak bagi Yasmeen bertindak balas dengan test ni.
Dia pulak memang ada masalah dengan orang luar, which is dia akan mengambil masa untuk get along dengan orang yang sesekali baru dia jumpa.


Nak kata dia tak paham permainan test ni, tak mungkin, sebab kalau kat rumah, suruh dia buang sampah tanpa atau dengan menunjukkan isyarat tong, pandai jer dia masukkan kan sampah dalam tong tu... aishhh... tolonglah ummi sayang... kalau lambat Pn. Farah dapat result test ni, maka lambatlah future plan untuk yasmeen... Tapi kalau kata, yasmeen selesa hanya dengan Hearing Aid ni, ummi redha sayang....

No comments:

Post a Comment