Monday, June 27, 2011

Kempen "Marilah Membaca"

Buku novel ni ..masyaallah tebal nak mampuss.. pages nya dah nak 1500pgs.. tapi gua boleh habeskan dalam masa 2 hari jer.. boleh tak rasa2nya masuk Guiness World Book of Records? hehehe

Teringat zaman mude remaje... time masa sekolah dulu takde duit nak beli buku novel mahal-mahal.

Tapi atas keinginan & semangat yang kuat, gua simpan duit belanje  gua sekolah sikit-sikit , lama-lama jadi bukit..Maka dapatlah gua membeli buku-buku novel yang dah lama gua idam-idamkan.

Time tu zaman Ahadiat Akashah tengah glamer. Boleh dikatakan 2 shelves buku kat umah mak gua tu, adalah novel kepunyaan gua. 
Tapi bila dah berkahwin & berpindah dari rumah parents gua, ntah kemana buku-buku tu menghilang.

Agak-agak gua la kan, mak gua dah sedekah kat taukey "paper lama" takpun kat sepupu sepapat gua yang masih kanak-kanak bawah umur tu. :))

Bukan tu saje, gua jugak masa dolu-dolu suke sangat beli majalah REMAJA.. :)
time tu zaman feeling-feeling bagus.. dan dari Majalah Remaja lah aku tertarik dengan Novel-novel local.. memang tangkap leleh la kalau baca.. Dah la gua ni emangnya punya HATI selembut sutera, seindah pelangi.

Oh sebut pasal pelangi, ahad lepas masa balik ondaway dari Puncak Alam, weols terserempak dengan PELANGI! shanteekk nyer! :)

Ok, back to our story, lama jugak gua tinggalkan hobi membaca & membeli novels ni.. but now, hobi gua kini dishare bersama-sama dengan BOSS tempat gua bekerja. Weols saling berdiskusi pasal novel ni.. apa yang menarik, apa yang tak.. & sekarang satu opis sudah terkena Disease ni..wakakakakak
Dan Boss gua adalah pembekal novelnya! Tengkiuk bos! :D

Tapi gua tabek la dengan boss gua ni, kalau membeli novel..memang tak sah la kalau tak beli lebih dari 1 pc pada satu-satu masa.

Jadiknya.. nak tunggu dia habes baca semua novel baru dia tu, maka dia akan share la dengan kengkawan lain...muhahaha.. banyak pahala dia, sebab membaca amalan yang mulia, dengan membaca kita boleh menambah perbendaharaan kata.. itu salah satunya lah.. selain tu, kita mungkin boleh ambik iktibar dari stories tu.. betolll takkk??

Okay, sebab citer 7 Hari Mencintaimu sudah tamat ku telaah. Now time untuk aku meneroka isi cerita AD+IZ. Harapan ku, semoga aku tak boring membacanya. Sometimes, kalau novel tu tak menyengat, baru BAB 1 or BAB 2 mesti aku dah tutup buku tu.
Boss gua kata, citer ni tak berapa 'kene' dgn hati dia.. sebab bos gua tu dah nak masuk middle age. hehehe


No comments:

Post a Comment