Friday, May 27, 2011

ISTIMEWANYA WANITA

Lately ni rakan2 FB merangkap officemate gua asik la berdiskas, bertekak pasal "POLIGAMI".. so, kat sini wa nak tekankan... pada kaum Guys kat luar nun... Wa tak pernah menolak POLIGAMI ke...POLISENTRI ker...POLIMER ker.... POLIKARBONAT ker... tapi POLITIK wa tolak tepi...serabuttttt!
Kalau Lu orang semua memang yakin yang korang memang "MAMPU" carry on la.. sebab wa pun tak berani nak cakap lelebih, maklumla wa pun dah kawen, hasben wa recently tak nampak la GATAL-nya.. tapi who knows jika Allah nak Uji wa... then ada plak hamba yang terkenan kat En.Hasben wa... Wa cuma mintak satu jer.. 
"HANTAR KAN SAYA BALIK KE RUMAH MAK BAPAK SAYA...And ANAK-ANAK BIAR SAYA JAGA...ABANG BAYAR JE NAFKAH UTK ANAK-ANAK, BOLEH?" :)

TO WANITA-WANITA.. JADIKAN 20 PERIHAL INI SEBAGAI MOTIVASI UTK ANDA!! 
"TANGAN YANG MENGAYUN BUAIAN, BISA MENGGONCANGKAN DUNIA MENCIPTA SEJARAH"

1. Doa wanita lebih maqbul dari lelaki kerana sifat penyayang yang lebih kuat dari lelaki. Ketika ditanya kepada Rasulallah SAW akan hal tersebut, jawab baginda : "Ibu lebih penyayang dari bapak dan doa orang yang penyayang tidak akan sia-sia."

2. Tidaklah seorang wanita yang haidh itu, kecuali haidhnya merupakan kifarah (tebusan) untuk dosa-dosanya yang telah lalu, dan apabila pada hari pertama haidhnya membaca "Alhamdulillahi'alaa Kulli Halin Wa Astaghfirullah". Segala puji bagi Allah dalam segala keadaan dan aku mohon ampun kepada Allah dari segala dosa."; maka Allah menetapkan dia bebas dari neraka dan dengan mudah melalui shiratul mustaqim yang aman dari seksa, bahkan AllahTa'ala mengangkatnya ke atas darjat, seperti darjatnya 40 orang mati syahid, apabila dia selalu berzikir kepada Allah selama haidhnya.

3. Wanita yang tinggal bersama anak-anaknya akan tinggal bersama akuJustify Full
(Rasulullah SAW.) di dalam syurga.

4. Wanita yang taat berkhidmat kepada suaminya akan tertutup pintu-pintu neraka dan terbuka pintu-pintu syurga. Masuklah dari mana-mana pintu yang dia kehendaki dengan tidak dihisab.

5. Wanita yang taat akan suaminya, semua ikan-ikan di laut, burung di udara, malaikat di langit, matahari dan bulan, semuanya beristighfar baginya selama mana dia taat kepada suaminya dan meredhainya. (serta menjaga sembahyang dan puasanya)


6. Tiap perempuan yang menolong suaminya dalam urusan agama, maka Allah SWT memasukkan dia ke dalam syurga lebih dahulu dari suaminya (10,000 tahun).


7. Apabila seseorang perempuan mengandung janin dalam rahimnya, maka beristighfarlah para malaikat untuknya. Allah SWT mencatatkan baginya setiap hari dengan 1,000 kebaikan dan menghapuskan darinya 1,000 kejahatan.


8. Dua rakaat solat dari wanita yang hamil adalah lebih baik dari 80 rakaat solat wanita yang tidak hamil.
(tetiba wa terasa nak mengandung plak...ekekek)

9. Wanita yang hamil akan dapat pahala berpuasa pada siang hari. (ini menguatkan lagi niat nak pregnant..wakaka)

10. Wanita yang hamil akan dapat pahala beribadat pada malam hari.

11. Apabila seseorang perempuan mulai sakit hendak bersalin, maka Allah SWT mencatatkan baginya pahala orang yang berjihad pada jalan Allah SWT
.


12. Wanita yang bersalin akan mendapat pahala 70 tahun solat dan puasa dan setiap kesakitan pada satu uratnya Allah mengurniakan satu pahala haji.(Tak tahu perkataan apa yang sesuai utk ku ungkapkan, tapi aku cukup BAHAGIA)

13. Apabila seseorang perempuan melahirkan anak, keluarlah dia dari dosa-dosa seperti keadaan ibunya melahirkannya.
(Idaman setiap wanita)

14. Wanita yang habiskan malamnya dengan tidur yang tidak selesa kerana menjaga anaknya yang sakit akan mendapat pahala seperti membebaskan 20 orang hamba.(Terasa betapa diri ini disayangi oleh NYA, terima kasih Allah)

15. Wanita yang tidak cukup tidur pada malam hari kerana menjaga anak yang sakit akan diampunkan oleh Allah akan seluruh dosanya dan bila diahiburkan hati anaknya Allah memberi 12 tahun pahala ibadat.
(syukur kerana pernah diberi peluang menjaga anak yang sakit dahulu...dan akan terus bersedia sampai bila-bila)
16. Apabila seorang wanita mencucikan pakaian suaminya, maka Allah mencatatkan baginya seribu kebaikan, dan mengampuni dua ribu kesalahannya,bahkan segala sesuatu yang disinari sang suria akan meminta keampunan baginya, dan Allah mengangkatkannya seribu darjat untuknya.


17. Mana-mana wanita yang menunggu suaminya hingga pulanglah ia, disapukan mukanya, dihamparkan duduknya atau menyediakan makan minumnya atau memandang ia pada suaminya atau memegang tangannya, memperelokkan hidangan padanya,memelihara anaknya atau memanfaatkan hartanya pada suaminya kerana mencari keridhaan Allah, maka disunatkan baginya akan tiap-tiap kalimah ucapannya,tiap-tiap langkahnya dan setiap pandangannya pada suaminya sebagaimana memerdekakan seorang hamba. Pada hari Qiamat kelak, Allah kurniakan Nur hingga tercengang wanita mukmin semuanya atas kurniaan rahmat itu. Tiada seorang pun yang sampai ke mertabat itu melainkan Nabi-nabi.


18. Tidakkan putus ganjaran dari Allah kepada seorang isteri yang siang dan malamnya menggembirakan suaminya.


19. Wanita yang menyapu lantai dengan berzikir akan mendapat pahala seperti meyapu lantai di Baitullah.


20. Wanita yang menyebabkan suaminya keluar dan berjuang ke jalan Allah dan kemudian menjaga adab rumahtangganya akan masuk syurga 500 tahun lebih awal dari suaminya, akan menjadi ketua 70,000 malaikat dan bidadari dan wanita itu akan dimandikan di dalam syurga, dan menunggu suaminya dengan menunggang kuda yang dibuat dari yakut.

No comments:

Post a Comment