Tuesday, April 12, 2011

Oh My 1st Post

Meh nak cuba try kat Blogspot plak..

Di atas nasihat & komen2 dari rakan2 FBians , maka dgn ini daku telah memulakan langkah setapak ke arena blogging.
Tujuan utama blog ni adalah, sekadar luahan hati ku, kisah anak-anak,family, pasal kawan2 disamping meng-sharing info2 yg berguna sesama manusia,ini jgk tempat aku & rakan2 berdiskusi dan mungkin juga tempat aku simpan lirik2 lagu yang aku suker :D

Oleh itu mari kita rapatkan silaturahim di antara kita..

Happy viewing :D 

-----------------------------------------------------------
Kesiannya MakCik Itu

Macam-macam ragam manusia…
Petang semalam ondaway aku nak balik, kat selekoh rondobot opis P2 .. tetiba telipon tangan aku berbunyik.. aku ingatkan member2 opis ke yg call.. tup-tup nama yg kluar kat screen “SyarifahBabysitter” terus kepala aku set.. “ada emergency ke?”  ini kene pick up gak ni, tak kira la tgh drive ke … tp aku ON loudspeaker la… kang Mr.Polis saman plak..
Kak Pah mengadu…. Si A tak bayar lagi duit upah jaga anak dia…  Kak Pah nak sangat guna duit tu utk keperluan harian, hari ni dah berapa hari bulan??? aishh… ini tak boleh jadi… Si A harus diajar @ ditegur.
Kesian la kat Kak Pah, dia dah la takde mata pencarian lain, kalau ada suami boleh jgk tumpang duit suami… mana nak sediakan duit belanja sekolah anak lagi, makan anak lagi.. anak2 yg diasuh lagi.. Nak tolong kak pah, kite pun sama-sama ’sesak’…. apa-apa pun, aku harap sgt kak pah berkeras sedikit & jangan terlalu ‘lembik’ , sbb tu mudah sgt kene tindas dgn org.
Yang Si A lakibini tu pun tak patut, henpon BARU rege RM600 boleh beli, takan byr pengasuh RM200 pun tak boleh.. kot yer pun ko ’sesak’ byr la RM100 hari… kang lagi semggu ko byr la lagi RM100.. takan tu pun aku nak ajar. Sepatutnya korang mmg WAJIB peruntukkan RM200 utk duit kak Pah, jgn la sampai kak pah tu merayu setiap hari minta duit dia… dan-dan tu jgk korang buat2 menyombong, amik anak terus balik & tutup pintu , terkebil2 kak pah ditinggalkan..
Dah la tu, bulan lepas dia cut gaji bbysitter tu, oit, cuba ko cari dlm M’sia ni, ada ke org jaga budak umo 2thn dgn bayaran R150/sebln???? ada?? ada??? Kak Pah tak pernah mintak lebih, dia mintak hak dia RM200/sbln je…
Semalam sebelum aku blah, aku pesan pada kak pah, “kalau akak tak boleh ckp dgn si A lakibini, akak mintak la tolong Abg D (Adik kak Pah) , tolong ckp kan pada dorang..” bukan nya apa.. DUIT tu mmg hak Kak Pah. So, aku tahu, esok pagi , aku mesti nak dgr… Kak Pah mesti dah berterus-terang dgn Si A lakibini.
Well, pagi ni semasa htr yasmeen, aku tny kak pah apa perkembangan terbaru? Alhamdulillah, Abg D dah ’sound’ couple ni, “kalau korang rasa korang nak byr RM150/sbln, abg cadangkan ko htr jelah anak ko kat nursery”.. pergh, ayat ni mmbuatkan couple ni terdiam…
Aku harap, couple ni boleh cari jalan penyelesaian dlm kemelut ini. chewaaahhh… bukan apa, tak baeekk tau, susahkan org yg sudah sedia susah… dah la org tu ibu tunggal, korang main-mainkan dia.
Cuba kalau korang kat tempat dia… cuba lihat kedalam mata dia… apa yg akan korang rasa?

Rasa BEST kah???
-----------------------------------------------------
Sujud Syukur

Tengah hari tadi En.Shahar inform, Puan Shahrifah yg uruskan kebajikan yasmeen kat Jab. Kerja Sosial Perubatan Hosp. Klang bgtau, permohonan NOOR YASMEEN sudah BERJAYA...

Syukur Alhamdullah.. YA ALLAH.. Kau telah makbulkan Permintaan ku... ♥ ♥ ♥
Permohonan Bantuan Alat Pendengaran Yasmeen telah pun LULUS.. bila-bila masa shj boleh pergi ke kedai hearing Aid ... lagi cepat Yasmeen dipakaikan alat, lebih cerah peluang dia utk BERCAKAP... syukur...syukur...syukur.. :)
 

No comments:

Post a Comment