Thursday, April 21, 2011

Arghhhh... Tensi!!!

Aku TENSI... dah ada 2 draf dah ni... 
macam mana aku nak menulis... terlalu bnyak sangat fakta.. sampai aku dah lupa .. mana yang 1st, mana yg 2nd.. tapi yang pasti 1st year Yasmeen adalah TAHUN yang paling mencabar & meresahkan hati kami sebagai ibubapa... 

Yelah anak orang lain umur 3bln dah nak meniarap, tapi yasmeen meniarap hanya 2-3 kali je.. masuk umur 5bln dia seakan give up meniarap... Kalau nak meniarap, kami kene bantu & tak boleh terlalu lama dalam posisi itu.. dia akan otomatik menjatuhkan muka ke tilam... 


Umur 6bln baru aku suarakan kerisauan ku pada Dr. Seena, Dr. Seena marah giler pada aku, sbb aku membiarkan yasmeen mcm tu. Dr. Seena on the spot buat surat rujukan utk ke Peads HTAR. Kene marah kaw-kaw tau... bukan sikit2.. dia kata :
"Sayanglah anak you cantik-cantik macam ni, tapiii ..you lambat noticed her progress..."
Bukan aku tak pantau dia, tapi aku beri dia masa utk naturally berkembang...
Dah la dia melalui saat-saat getir akibat jangkitan paru-paru, then batuk-batuk yg tak henti-henti.. prematured lagi..


Kalau aku tak pantau, takde la aku bagitau dia .. apa kerisauan aku tu.


Owh.... sedih... ! 

Dah la aku nak buat keje ni.. malam kang la sambung lagi.. itupun kalau aku tak give-up :) 

2 comments:

  1. Ooo...bloging masa keje eh? Hep!! bgtau bos kangg!! hahahaa

    Zai Keflee

    ReplyDelete
  2. sbb pagi tadi aku start keje pkl 7.20am..boleh.. ni kire Qada' balik la.. :p

    ReplyDelete